تولید محتوا در کرونا

هنوز تحلیل مدونی در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوایی در ایام شیوع کرونا در ایران وجود ندارد یا نگارنده از مشاهده‌ی آن محروم مانده است.

اوضاع تولید محتوا قاراشمیش است!

با توجه به ارتباط وسیعی که با کسب‌و‌کارهای اینترنتی در رابطه با تولید محتوا داریم، متأسفانه با شیوع بیماری کرونا کسب‌و‌کارهای اینترنیت زیادی دچار صدمه شده‌اند.

 فروش معدودی از آن‌ها که جزو غول‌های اینترنتی ایران هستند افزایش یافته است. (بحث این مقاله در زمینه‌ی تولید محتوا در ایران است).

به عبارت دیگر موضوع ضربه دیدن بازایابی محتوایی است.

چندین وب‌سایت که برای آن‌ها خلق محتوا انجام می‌دادیم منفعل مانده‌اند.

یکی از وب‌سایت‌های طرف قرارداد ما که شاید بیشتر از بیست میلیون تومان برای سایتش هزینه کرده باشد، تبلیغات دیجی‌کالا را در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت خود قرار داده تا شاید از طریق واسطه‌گری فروش اینترنتی سودی حاصل کند!

وب‌سایت‌های آرایشگاه‌ها مضمحل شده‌اند…

چه باید کرد؟

ما در این یادداشت فقط به قسمت مربوط به استفاده‌ی بهینه از محتوا اشاره می‌کنیم:

  • کرونا در میان مدت یا درازمدت فروکش خواهد کرد، پس توقف خلق محتوا و بازاریابی محتوایی از لحاظ منطقی صحیح نیست.
  • نخستین قدم، بازبینی و تغییر سیاست‌های کلی و جزئی وب‌سایت‌ها در تمامی زمینه‌ها از جمله در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است.
  • اولین پیشنهاد ما استفاده‌ی بهینه از محتوا است. هر محتوا باید طوری تولید یا خلق شود که با کمترین هزینه، بیشترین قابلیت استفاده‌ی چندرسانه‌ای را داشته باشد.
  • تقویم محتوای وب‌سایت‌های ایرانی هم باید مورد بازبینی قرار بگیرد؛ چه به لحاظ تغییر وضعیت خرید و فروش و چه به خاطر تغییر عادت‌های مشتریان در ایام شیوع کرونا.
  • به نظر می‌رسد که بررسی این تغییرات باید در سطح کلان و حتی با بازتعریفی در «پرسونای مشتری» به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام شود.

  • وضعیت رکود موجود نباید باعث فراموش کردن این نکته شود که توقف خلق محتوا، بعد از پایان شیوع این بیماری، هزینه‌ی چند برابری به وب‌سایت‌های مربوطه تحمیل خواهد کرد.
  • با قدم‌های محتاطانه‌تر و با تولید بهترین محتوای ممکن و محتوای چند منظوره کسب‌و‌کار اینترنتی خود را از این دوران رکود عبور دهید.

ما در «آنلاین محتوا» برای همکاری با شما در این زمینه آماده هستیم.


×
بی‌اعتمادی به مشاور جوان

اگر جوان هستید و مشتری یا کارفرما می‌ترسد به شما سفارش بدهد!

 
  • روش حل کامل این مشکل
سفارش / دسترسی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =