بازاریابی و کرونا

در ماه اسفند و با اعلام مراجع رسمی کشور مبنی بر فوت تعدادی افراد از بیماری کرونا، این موضوع خواه ناخواه بر رفتار اجتماعی و نیز اقتصادی مردم تأثیر خواهد گذاشت.

بخصوص درباره‌ی مشاغلی که با اجتماعات، مسافرت و تماس‌های مداوم سرو کار بیشتری دارند.

از طرف دیگر ، بیماری کارکنان شرکت‌ها نیز امکان دارد که مشکلات بزرگی برای کسب و کاری که در آن به کار اشتغال دارند بیافریند.

ما در این یادداشت، از جنبه‌ی حفظ و یا کمتر صدمه دیدن کسب و کار مشاوران ، مربیان ، مدرسان و کوچینگ‌های محترم به مسئله‌ی بازاریابی و کرونا نگاه کرده‌ایم و توصیه‌های در پی آمده را برای حفظ سطح درآمد مشاور،  مدرس، کوچ یا مربی پیشنهاد می‌کنیم.

راه‌کارهای آماده برای مقابله با موضوع بازاریابی و کرونا در صنعت مشاوره، آموزش و کوچینگ

  • تولید محتوا برای پیشگیری از کرونا  یا کم کردن آثار مخرب آن در صورتی که در زمینه‌ی مشاوره‌های پزشکی یا حتی روانشناسیِ مرتبط فعال هستید.
  • تبدیل جلسه‌ها و ویزیت‌های حضوریِ مشاوره و یا آموزش به وبینار و ارتباطات زنده از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مناسب برای کسب و کار مشاوره‌محورِ شما.
  • استفاده‌ی وسیع‌تر از ایمیل مارکتینگ برای دادن مشاوره یا حتی آموزش‌های بهادار به مشتریانتان.
  • توجه ویژه به مشاوره‌های تلفنی برای برخی از مشاوران.
  • انتقال قسمت بیشتری از انرژی شما به تولید آثار مکتوب  و غیر مکتوبِ بهادار، شامل کتاب، پادکست، مقاله، ویدیو، تا زمان شیوع کرونا.
  • همکاری با مشاوران یا مدرسان یا کوچ‌های دیگر برای اجرای برنامه‌ها، آموزش‌ها یا سخنرانی‌های مشترکِ آنلاین که می‌تواند جایگزین یا معادلی برای سمینارهای غیر رایگان باشد.

توفان فکری برای مقابله با تأثیرات اقتصادی کرونا

  1. تهدیدهای شیوع کرونا بر کسب و کار مشاوره ، کوچینگ یا تدریس خود را مکتوب کنید.
  2. این تهدیدات را از جنبه‌ی خطری که برای کسب و کار شما دارند اولویت بندی کنید.
  3. برای هر یک از خطرات کرونا برای کسب و کار مشاور ه یا تدریس و یا کوچینگ خود یک جلسه‌ی یک یا چند نفره‌ی «توفان فکری» برگزار کنید و راه‌حل‌ها را بنویسید.
  4. اگر کسب و کار تک نفره دارید، این توفان فکری را به این صورت برگزار کنید که شبْ پیش از خواب، سوال یا مشکل مطرح را در یک صفحه کاغذ نوشته و صبح به محض بیدار شدن از خواب بیست راه حلی را که به نظرتان می‌رسد در زیر آن سوال بنویسید.
  5. در ابتدا به منطقی یا منطقی نبودن راه‌هایی که برای حفظ یا افزایش درآمدتان در دوران شیوع بیماری کرونا به نظرتان می‌رسد تمرکز نکنید، هرچه به ذهنتان آمد را بنویسید.
  6. چند ساعت بعد از این کار، از بین بیست موردی که برای راه حلِ مقابله با کسادی بازار ناشی از شیوع کرونا نوشته‌اید، یکی را که از همه بهتر است انتخاب کنید.
  7. آن مورد را اجرا کنید.

خوشحال خواهیم شد که در زمینه‌ی مشاوره، کوچینگ و تدریس، راه‌کارهای شما در ارتباط با بازاریابی و کرونا را در بخش نظرات بخوانیم.


×
بی‌اعتمادی به مشاور جوان

اگر جوان هستید و مشتری یا کارفرما می‌ترسد به شما سفارش بدهد!

 
  • روش حل کامل این مشکل
سفارش / دسترسی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =